MCJ Admission
Home
Welcome to MCJ
Availability of Seats
Dates to Remember
Eligibility
Submission of Application
Selection Procedure
Contact US
Downloads
Submission of Application
Submission of Application (
اردو
/
English
)
نیو رجسٹریشن (New Registration) کی ہدایت کے مطابق اپنا اکاؤنٹ رجسٹر کریں
رجسٹریشن مکمل کرنے پر ملٹری کالج جہلم کی طرف سے آپ کو یوزرنیم (UserName) اور پاس ورڈ (Password) آپ کی دیے ہوے ای میل (E-mail) پر بھیج دیا جاۓ گا
یوزرنیم اور پاس ورڈ کی مدد سے سسٹم میں لاگ ان (Login) کریں اور ایپلیکیشن فارم پر کریں
فارم پر کرنے کے بعد پریویو اور نیکسٹ (Preview & Next) کا بٹن پر کلک کریں اور اپنی ایپلیکیشن میں دی گئی معلومات پڑھ کر تسلی کر لیں اگر تمام معلومات درست ہیں تو پروسیڈ فور پیمنٹ (Proceed for Payment) کا بٹن دبائیں. اگر فارم میں کسی قسم کی تبدیلی کرنی ہیں تو بیک (Back) کا بٹن کلک کریں
پروسیڈ فور پیمنٹ بٹن کو کلک کرنے کے بعد آپ کو چالان فارم نظرآے گا. آپ پرنٹ چالان فارم کے بٹن کو کلک کریں اور چالان فارم پرنٹ کر لیں. اگر آپ چالان فارم ڈونلوڈ (Download) کرنا چاھتے ہیں تو ڈاؤنلوڈ چالان فارم پر کلک کریں
پرنٹ شدہ چالان فارم کو یو بی ایل (HBL) کی کسی بھی آن لائن برانچ میں جمع کریں
چالان فارم پرنٹ کرنے کے بعد پروسیڈ ٹو مائ اکاؤنٹ پر کلک کریں اور جمع شدہ فیس اور بینک کی تفصیل پوچھے گے فارم میں مہیا کریں
کالج کی طرف سے جمع شدہ چالان کی تصدیق ١٠ دن میں کر دی جاۓ گی
جب درخواست جمع کرانے اور چالان کی تصدیق کی تمام کروائی مکمل ہو جاۓ گی تو آپ کو بزریعہ ای میل اور ایس یم ایس (SMS) مطلع کر دیا جاۓ گا نیز آپ رول نمبر سلپ کا پرنٹ لے سکیں گے تا کہ اپنے دیے ہوئے امتحانی مرکز میں تحریری امتحان میں شرکت کر سکیں
Following procedure has to be adopted for the submission of application:-
Register your Account as per the instruction given on website.
After successful registration, you will receive an email from Military College Jhelum in which Online Admission Form link, User Name and password will be given. Click on this admission link and Login to your Account by entering User Name and Password.
After Login, fill the Online Admission Form.
After filling the online Admission form, save the form. After ensuring that all entries are filled correctly, press submit button. Once the application is submitted, you won’t be able to edit or delete the form. Therefore, you must ensure that all entries are filled correctly before pressing the submit button.
After Submission of Online Admission form, an automatic Bank Fee Deposit Slip (Challan Form) will be generated. Print slip (Challan Form) and deposit the requisite amount in your nearest Online Branch of United Bank Limited (UBL).
Once the processing of application will be completed, you will get notification through email/SMS and you can print your Roll No Slip for appearing in the entrance Exam.
You can check status of your application Online by entering your email and password.
Always remember your email and password as all correspondence will be done through your email account.
Ineligibility
Withdrawn from any institute/ college.
Overag.
Declared Medically Unfit by Medical Board.
Submitting Tampered Certificates/ Documents.
Concealment of Info in Application Form.